Heatco Shop verkkokaupan toimitus- ja maksuehdot

1.     Verkkokauppa

Heatco Finland Oy (y-tunnus 2252787-4) myy Flexit -ilmanvaihtokoneen suodattimia kaikkiin kokoluokkiin, ilmanvaihto- ja lämmitysjärjestelmien osia ja lisätarvikkeita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomessa. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin.

2.     Tilaaminen

Asiakas voi tilata verkkokaupassa rekisteröityneenä asiakkaana tai ilman rekisteröitymistä. Rekisteröitymättömänä tilaajana on annettava kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tilaajatiedot, että tilaus voidaan toimittaa asiakkaalle.

Rekisteröitynyt asiakas saa tarvittavat tiedot sähköpostiin ja pääsee kirjautumaan Heatco Shop verkkokauppaan. Rekisteröityneenä asiakkaana voit tarkistaa aikaisemmat tilauksesi ja saada asiakasetuja. Asiakkaan vastuulla on pitää käyttäjätunnus ja salasana tallessa sekä suojattuina väärinkäytöksien ehkäisemiseksi.

Tilaamisen edellytyksenä on asiakkaan toimiva sähköpostiosoite.

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja käytetään vain tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, mikäli asiakas ei erikseen antanut lupaa markkinointiviestien lähettämiseen.

Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

3.     Maksaminen

Maksunvälittäjä

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839–7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

www.paytrail.com

Maksutavat

Heatco Shop verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, joka välittää maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Electron-, MasterCard-, Maestro- ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa – ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Lasku ja osamaksu

4.     Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää toimivan sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

5.     Toimitus

Toimitusajat

Heatco Finland Oy pyrkii toimittamaan tuotteet normaalitapauksessa 2-5 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Toimitus voi kuitenkin poikkeuksellisesti, muun muassa tuotteiden tilapäisen loppumisen vuoksi, kestää normaalia pidempään. Mikäli toimitus viivästyy, Heatco Finland Oy pyrkii ilmoittamaan viivästyksestä sekä antamaan arvion uudesta toimitusajasta.

Toimitustavat

Toimituksia tehdään vain Manner-Suomeen eli ei Ahvenanmaalle. Tilaukset toimitetaan asiakkaan valitsemaan Postin tai Matkahuollon noutopisteeseen. Tuotteille voi myös tilata kotiinkuljetuksen, jolloin Posti tuo tilauksen perille asti. Tilauksen yhteydessä tulee aina ilmoittaa vastaanottajan puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Saapumisilmoitus lähetetään ainoastaan sähköisesti joko tekstiviestillä tai sähköpostilla.

Nouto Postista tai Postin noutopisteestä, Posti Postipaketti:

Tilaus toimitetaan valitsemaasi Postin noutopisteeseen, josta voit noutaa sen saatuasi sähköisen saapumisilmoituksen joko tekstiviestillä tai sähköpostilla. Voit noutaa tilauksen myös seurantatunnuksella.

Huomioithan, että pakettiautomaatin ollessa täynnä Posti pidättää oikeuden ohjata paketin automaattia lähimpänä olevaan postitoimipaikkaan noudettavaksi. Käytäntö pätee myös paketin koon ylittäessä automaatin mitat.

Nouto Matkahuollon noutopisteestä, Matkahuolto Lähellä-paketti:

Tilaus toimitetaan valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen, josta voit noutaa sen saatuasi sähköisen saapumisilmoituksen joko tekstiviestillä tai sähköpostilla.

Kotiinkuljetus, Posti Kotipaketti:

Tilauksen yhteydessä tulee aina ilmoittaa vastaanottajan puhelinnumero. Postista soitetaan ja sovitaan toimitus ilmoittamaasi osoitteeseen arkisin klo 9:00 – 21:00 välisenä aikana. Kotiinkuljetuspalvelu koskee vain Manner-Suomen osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys.

Nouto Heatcon varastolta

Nouto Heatcon Jyväskylän varastolta on asiakkaalle maksuton. Asiakkaan tulee kuitenkin sopia noudosta erikseen myynnin myynti@heatco.fi kanssa.

Toimituskulut

  • Toimitus Postin noutopisteeseen 10 €
  • Postin Kotiinkuljetus 12,50 €

Toimitukset EU-maihin

Heatco Finland Oy ei toimita tuotteita EU-maihin.

Toimitukset EU-alueen ulkopuolelle

Heatco Finland Oy ei toimita tuotteita EU-maiden ulkopuolelle.

Tilausvahvistus

Asiakkaalle lähetetään hyväksytyn maksutapahtuman jälkeen sähköpostilla tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen tiedot. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää oikeaa sähköpostiosoitetta ja sen toimivuutta. Asiakkaan tulee tarkistaa tilausvahvistukseen merkittyjen tietojen oikeellisuus. Rekisteröitynyt asiakas voi tarkistaa tilauksen ja tilaushistoriansa kirjautumalla verkkokaupassa omille sivuilleen. Heatco Finland Oy pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä.

Lähetyksen seuranta

Voit seurata lähetyksen kulkua verkossa. Sähköpostiin lähetetyssä toimitusvahvistuksessa tulee linkki seurantaan. Tämän lisäksi löydät verkkokaupan Oman tilin tilaushistoriasta linkin palveluun, josta lähetystä seurataan. Voit noutaa tilauksen myös seurantatunnuksella.

Paketti, jota ei noudeta

Mikäli paketti jätetään noutamatta ja se palautuu Heatco Finland Oy:lle, perimme tästä 10€ kulut, koska tästä aiheutuu meille käsittely- ja palautuskulut. Mikäli haluat perua ostoksesi niin se pitää noutaa ja palauttaa alla olevien ohjeiden (kohta 8) mukaisesti.

7. Tilauksen muuttaminen tai peruuttaminen

Mikäli haluat muuttaa tai peruuttaa tilauksesi, ole puhelimitse yhteydessä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian tilauksen tehtyäsi. Asiakaspalvelumme tarkistaa, onko tilausta mahdollista muuttaa tai peruuttaa, vai onko se jo valmisteltu toimitukseen.

Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin 8-16.
sähköposti: myynti@heatco.fi
puh. +358 (0) 20 720 9080

8. Vaihto- ja palautusehdot

Verkkokaupastamme tilatuilla tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksesta.

Heatco Finland Oy ei peri palautuskuluja ja hyvitämme palautettujen tuotteiden arvon viimeistään 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun verkkokauppa on vastaanottanut palautuksen. Asiakkaalle palautettava maksu palautetaan samalla maksutavalla, jolla tilaus on tehty. Mikäli tuotteet on tilattu laskulla, tai osamaksulla verkkokaupasta asia selvitetään tapauskohtaisesti, joka kannattaa varmistaa Puuvirtain asiakaspalvelusta.  Osapalautuksissa asiakkaalle lähetetään uusi lasku, josta on vähennetty palautetun tuotteen hinta.

Palautuksissa asiakkaan tulee aina olla yhteydessä Heatcon asiakaspalveluun.

Palautusosoite on:

Heatco Finland Oy

Koivupurontie 6 A
40320 Jyväskylä

Ilmainen palautusoikeus Heatco Finland Oy:n verkkokaupasta koskee seuraavia tilanteita

  • Reklamaatiotapaukset käsitellään aina tapauskohtaisesti ja alla olevat palautusohjeet eivät koske kaikilta osin reklamaatiotapauksia.
  • Palautukset tulee palauttaa aina alkuperäispakkauksessa ja käyttämättömänä sekä myyntikelpoisena.
  • Tuotteen käyttäminen ei oikeuta palautukseen, kuin reklamaatiotapauksissa.
  • Ilmainen palautusoikeus ei koske tuotteita, joita ei voi palauttaa tavanomaisella toimitustavalla. Sellaisia tuotteita ovat kaikki, jotka täytyy kuljettaa rahtina kotiin asti useamman kollin tilaukset kotiin- tai yritykseen toimitettuna. Ilmainen palautusoikeus ei myöskään koske, jos olet saanut tuotteita kahdessa tai useammassa kollissa osoitteeseen toimitettuna tai noudettuna noutopisteestä. Rahtina kotiin tai yritykseen toimitettujen tuotteiden palautuksesta perimme vähintään saman toimituskulun, jonka tilaaja on maksanut.

Mikäli reklamaatiotapauksessa palautetaan osoitteeseen toimitettu usean kollin lähetys, se täytyy asiakkaan viedä Matkahuollon tai Postin toimipisteeseen.

  • Palautusoikeus koskee koko toimituksen palauttamista käyttämättömänä yhdellä lähetyksellä. Tuotteeseen liittyvät kaikki osat tulee liittää palautettavaan pakettiin.

Palauttaaksesi tuotteen ilmoita siitä Heatco Finland Oy:n sähköpostiin myynti@heatco.fi, joka nopeuttaa asian käsittelyä ja rahojen palautusta. Ilmoita samalla mahdollisimman tarkat tiedot palautettavasta tuotteesta.  Ilmoita vähintään tilauksen tunnus, tilaajan nimi, tuote ja tilauspäivä.

Palauta tuotteet sillä toimitustavalla, jolla ne saapuivatkin. Noudata seuraavia ohjeita palautuksissa.

  • Pakkaa palautettava lähetys vähintään samanlaiseen pakettiin, jolla se saapui.
  • Vie lähetys Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen riippuen kummalla toimitustavalla se saapui.
  • Ilmoita Postissa palautusnumero 642275

Voit palauttaa tuotteen myös Heatcon varastoihin. Ota mukaan lähetyksen mukana tullut palautuslomake sekä lähetyslista, joka toimii kuittina palautustilanteessa.

Virheelliset toimitukset ja reklamaatiot

Vastaanotettuaan toimituksen, asiakkaan tulee tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa tuotteet ja että tuotteet ovat virheettömiä. Mikäli asiakas havaitsee virheen tilauksessa tai tuotteessa, asiakkaan tulee ilmoittaa siitä seitsemän (7) päivän kuluessa Heatco Finland Oy:lle.

Palautuksen käsittely ja maksujen palautus

Käsittelemme palautukset välittömästi palautuksen saavuttua meille. Palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen Heatco Finland Oy palauttaa maksun. Maksunpalautus tehdään aina käytetylle maksutavalle.

Palautamme kaikki saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset, viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua hyväksytyn palautuksen saatuamme. Tuotteesta hyvitetään käyttäjän maksama hinta, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut. Pentik tekee hyvitykset käyttämällä palautuksen yhteydessä ilmoittuja pankkiyhteystietoja. Postin asiakaspalautuskuitti tulee aina säästää, kunnes olet saanut rahasi takaisin. Palautuskuitin koodin avulla jäljitämme tarvittaessa paketin nopeasti.

9.     Ongelmatilanteet

Emme vastaa muista osapuolista (esimerkiksi maksuntarjoajista) johtuvista ongelmista tilauksen tekemisessä.

Pidätämme oikeuden olla toimittamatta tuotteita, jos esimerkiksi järjestelmävirheen vuoksi tuotteita on pystynyt tilaamaan olennaisesti väärällä hinnalla. Tällöin voimme perua tilauksen ja palauttaa tilauksen summan asiakkaalle.

Riitatapaukset

Jos Heatco Finland Oy ja asiakkaan kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Lisää tietoa osoitteessa www.kuluttajariita.fi